Portré
Nagy Ervin
színész
árnyjáték
Életrajz
1999-ben végzett a Színművészeti Főiskolán és a Katona társulatához szerződött.
Fontosabb filmszerepei: Nincsen nekem vágyam semmi, A hídember, Szezon
Jelenleg a Katona következő előadásaiban szerepel:
Papp–Térey: Kazamaták, Shakespeare: Troilus és Cressida (Achilles), Zelenka: Hétköznapi őrületek, Vinnai–Bodó: Ledarálnakeltűntem; Commedia dell'arte (Capitano), Csehov: Ivanov (Borkin), Spiró: Koccanás (Segédmunkás, Ételszállító, Maffiózó, Turista, Bőrfejű, Tüntető), Nestroy: A talizmán (Titusz)
Korábbi szerepei a Katonában:
nemes úr (Gombrowicz: Yvonne, burgundi hercegnő), Lakáj/rendőr/Egon (Klíma: Alulról az ibolyát!), Kessler eladó (Fallada: Mi lesz veled, emberke?), Richard (Lőrinczy: Balta a fejben), Shakespeare: Szeget szeggel (Claudio), Stoppard: Rosencrantz és Guildenstern halott (színész), Molnár: Játék a kastélyban (Ádám), Bozsik Yvette: János vitéz (János vitéz), Brecht-Weill: Koldusopera (Szomorúfűz Walter); Schnitzler : Távoli vidék (Otto von Aigner); Euripidész: Bakkhánsnők (Dionüszosz); Kleist: A bosszú (Ottokár); Goethe: Stella (postakocsis); Getting Horny (Dionüszosz); Rogozsin (Dosztojevszkij: Az idióta), Uray: Véred íze; Weöres: Szent György és a Sárkány (Lauro), (Lesz vigasz), Schimmeplfennig: Előtte-utána
További fontosabb szerepei:
Benedek (Shakespeare: Sok hűhó semmiért), Claudio (Shakespeare: Sok hűhó semmiért)
Díjai:
Máthé Erzsi-díj (2003)
"Én már a főiskolai osztályban nagyon jó pozícióba kerültem és rengeteget dolgoztam. A díszletekkel is foglalkoztam, sőt, rendezhettem is. Aztán harmadévben hirtelen elvesztettem az önbizalmamat, azt éreztem, hogy nem csinálhatok mindent én magam, mert akkor nem marad energiám a játékhoz. Rájöttem, hogy sok mindent nem tudok még, rengeteget kell tanulnom. Meg kellett tanulnom, milyen az, ha nem találsz ki trükköket, nem használsz segédeszközöket, egyszerűen el kell mondanod a szöveget úgy, hogy az jó legyen és hasson. Nekem régebben könnyebb volt az, ha úgymond "elemeltem" a szerepet a valóságtól."
Fontosabb filmszerepei: Nincsen nekem vágyam semmi, A hídember, Szezon
Jelenleg a Katona következő előadásaiban szerepel:
Papp–Térey: Kazamaták, Shakespeare: Troilus és Cressida (Achilles), Zelenka: Hétköznapi őrületek, Vinnai–Bodó: Ledarálnakeltűntem; Commedia dell'arte (Capitano), Csehov: Ivanov (Borkin), Spiró: Koccanás (Segédmunkás, Ételszállító, Maffiózó, Turista, Bőrfejű, Tüntető), Nestroy: A talizmán (Titusz)
Korábbi szerepei a Katonában:
nemes úr (Gombrowicz: Yvonne, burgundi hercegnő), Lakáj/rendőr/Egon (Klíma: Alulról az ibolyát!), Kessler eladó (Fallada: Mi lesz veled, emberke?), Richard (Lőrinczy: Balta a fejben), Shakespeare: Szeget szeggel (Claudio), Stoppard: Rosencrantz és Guildenstern halott (színész), Molnár: Játék a kastélyban (Ádám), Bozsik Yvette: János vitéz (János vitéz), Brecht-Weill: Koldusopera (Szomorúfűz Walter); Schnitzler : Távoli vidék (Otto von Aigner); Euripidész: Bakkhánsnők (Dionüszosz); Kleist: A bosszú (Ottokár); Goethe: Stella (postakocsis); Getting Horny (Dionüszosz); Rogozsin (Dosztojevszkij: Az idióta), Uray: Véred íze; Weöres: Szent György és a Sárkány (Lauro), (Lesz vigasz), Schimmeplfennig: Előtte-utána
További fontosabb szerepei:
Benedek (Shakespeare: Sok hűhó semmiért), Claudio (Shakespeare: Sok hűhó semmiért)
Díjai:
Máthé Erzsi-díj (2003)
"Én már a főiskolai osztályban nagyon jó pozícióba kerültem és rengeteget dolgoztam. A díszletekkel is foglalkoztam, sőt, rendezhettem is. Aztán harmadévben hirtelen elvesztettem az önbizalmamat, azt éreztem, hogy nem csinálhatok mindent én magam, mert akkor nem marad energiám a játékhoz. Rájöttem, hogy sok mindent nem tudok még, rengeteget kell tanulnom. Meg kellett tanulnom, milyen az, ha nem találsz ki trükköket, nem használsz segédeszközöket, egyszerűen el kell mondanod a szöveget úgy, hogy az jó legyen és hasson. Nekem régebben könnyebb volt az, ha úgymond "elemeltem" a szerepet a valóságtól."
Válassza ki a keresett személy nevének kezdőbetűjét vagy használja a keresőt!
-
Interjúk
„Minőségpárti voltam egész életemben.”
S ha az egész pályájában gondolkodunk, a ’60-as évek is bejönnek a képbe. Az egykori színházigazgatóval, rendezővel és a ma is aktív színésszel beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„Még mindig kíváncsi vagyok magamra”
Balázs Áron színművész, az Újvidéki Művészeti Akadémia tanára, aki feladta a társulati létformát a tanári hivatásért, ám maradt szabadúszó színész, így azóta Vajdaság minden színházában láthattuk játszani. Legutóbb a Zentai Magyar Kamaraszínház Sirályában öltötte magára a két karakterből gyúrt doktor szerepét. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Színházcsinálás: Liliomfi
Szigligeti Ede örökzöldje régi-új színház, erős mai tartalmakkal. Vecsei H. Miklós változatát ifj. Vidnyánszky Attila előbb a Budaörsi Latinovits Színházban vitte színre. Azt egyik társulatalapító produkcióként hozták létre. „A jó darabokat szokták átírni, nem a rosszakat” – idézték Mészöly Dezsőt. És évekig átütő siker lett. Ezt igazították most vígszínházira. A Liliomfi előadása ismét fergeteges. Szegő György