Színházak
Madách Színház
- 2024/2025
- 2022/2023
- 2021/2022
- 2020/2021
- 2019/2020
- 2018/2019
- 2017/2018
- 2016/2017
- 2015/2016
- 2014/2015
- 2013/2014
- 2012/2013
- 2011/2012
- 2010/2011
- 2009/2010
- 2008/2009
- 2007/2008
- 2006/2007
- 2005/2006
- 2004/2005
- 2003/2004
- 2002/2003
- 2001/2002
- 2000/2001
- 1999/2000
- 1996/1997
- 1995/1996
- 1994/1995
- 1982/1983
- 1967/1968
- 1966/1967
- 1965/1966
- 1964/1965
- 1962/1963
- 1961/1962
- 1960/1961
Friedrich DürrenmattA nagy Romulus
- Romulus Augustusnyugatrómai császárPécsi Sándor
- JuliaRomulus feleségeIlosvay Katalin
- ReaRomulus leányaMolnár Piroska f.h.
- Isauriai Zénókeletrómai császárMárkus László
- Aemilianusrómai patríciusHuszti Péter
- Caesar RupfnagyiparosGreguss Zoltán
- Tullius RotundabelügyminiszterKörmendi János
- Spurius Titus Mammaa lovasság prefektusaZenthe Ferenc
- AchillesGyenge Árpád
- PyramusSzénási ErnőGaras Dezső
- Odoakera germánok fejedelmeMensáros László
- TheodorichunokaöccsJuhász Jácint
- ApollyonműkereskedőKéry Gyula
- Phylaxa színészBodor Tibor
- PhosphoridosAndresz Vilmos
- SulphuridesBányai János
- Szakácsid. Fillár István
- rendezőÁdám Ottó
- díszlettervezőKöpeczi Bócz István
- jelmeztervezőMialkovszky Erzsébet
- fordítóFáy Árpád
- segédrendezőGötz Béla
Részlet a Népszabadság 1967. december 16-i számában megjelent kritikából:
"Milyen történelemfilozófiára tanít ez a bolondos tyúktenyésztő, akiről egyszer csak kiderül, hogy a világ kegyetlen bírája? Mi rejlik Dürrenmatt történelmi kvízjátéka mögött (amelyet Fáy Árpád magyarított stílusosan), mi bujkál a "minden másképp van" pazar ötleteiben? Első pillanatban vonzó a tétel, és megkapó a magatartás is, mely ezt megszemélyesíti: ami pusztulásra ítéltetett, azt nem érdemes javítgatni, a hősiességért éppúgy kár, mint a ravaszságért - csak egy segíthet: a jótékony vég. Romulus ennek a tételnek szenteli életét, ezért ölt álruhát, ezért tetteti magát bohócnak: nem feledékenységből vagy aggkori érelmeszesedés miatt hanyagolja el Róma védelmét, nem hóbortból barátkozik kizárólag tyúkjaival: tudatos politikai manőver és történelmi bölcsesség ez, sőt a maga módján még hősies gesztus is: emberségesebb és okosabb dolog megrövidíteni a halódás óráit, mint mesterséges légzéssel néhány évre meghosszabbítani az élettelen kínlódást. A darab első része ezért olyan bravúros, ezért sziporkázik a kétnyelvű, ide is, oda is vágó szellemességtől: igazi színház, melyben mindenki álruhában jár, hogy kiderüljön: valójában más lakik a köntös mögött, mint amit vélnék benne: a bolond császárból bölcs lesz, a hős Aemilianusból gyáva gyilkos, Odoakerből, a barbár hódítóból segélyért folyamodó politikus.[...]"
Almási Miklós
1967. 12. 08.