Hírek
Záróhangversenyéhez érkezett az Alba Regia Szimfonikus Zenekar Farkas Ferenc-sorozata. A nívós koncertek sorát ezúttal egy olyan vendégszólistával zárja a fehérvári zenekar, akinek virtuóz játéka, magas szintű zongoratechnikája mély zeneiséggel párosul, és különleges képessége van arra, hogy játékával megszólítsa a közönséget - ezt bizonyítja majd Balázs János Kossuth-díjas zongoraművész Rahmanyinov c-moll zongoraversenyében. A karmesteri pálca pedig Dobszay Péter Junior Prima-díjas karmester kezében lesz, aki a zenekarral együtt Rahmanyinov mellett Beethoven 5. “Sors” szimfóniáját adja elő.
A művészek és a teljes zenekar már önmagában garancia arra, hogy felejthetetlen estében lesz része a koncert közönségének. Ha azonban hozzájuk még társként szegődik a zeneirodalom két meghatározó klasszikusa, az élmény felbecsülhetetlen.
Rahmanyinov 2. c-moll zongoraversenye áradó dallamaival és csillogóan virtuóz magánszólamával a zongorairodalom egyik legtöbbet játszott versenyműve, Beethoven 5. c-moll „Sors” szimfóniája pedig méltán tartozik az európai zenetörténet legfontosabb és legismertebb alkotásai közé.
-
Interjúk
„Mindig egy lépéssel a világ változása előtt” – interjú Balázs Attila fesztiváligazgatóval a TESZT 15 évéről
Tizenötödszörre vázolt sűrített képet az elmúlt egy év valóságáról, a világ aktuális állapotáról a Temesvári Eurorégiós Színházi Találkozó – TESZT. Honnan indult, és merre tart a seregszemle – erről kérdeztük Balázs Attila fesztiváligazgatót, a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház vezetőjét. -
Interjúk
„Olyan nyugalmat és felszabadultságot máskor nem érzek, mint éneklés közben”
Mezei Kinga színész, rendező, a Zentai Magyar Kamaraszínház művészeti vezetője. Legutóbbi rendezése a Hidegpróba Sziveri János költő és Benes József képzőművész életéből és alkotásaiból inspirálódik. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Tragédia (Oidipusz éneke) – Világpremier
Szophoklész tragédiát írt, nem drámát – állítja a rendező. A tragédia szakrális forma. Amit hét színésszel: nem pszichológiai elemzésekre épülő dialógusokból formál meg az író-rendező. A kórusszerű vagy szóló dalok, a szakrális zeneiség, a költői tér és fények adják a teátrális formát. Az archaikus szöveg is a – szárd eredetű – Alessandro Serráé, ugyanő tervezte a díszletet, fényeket, ruhákat is. Szegő György