Portré
Paul Sarvadi
Életrajz
a Macondo Lakásszínház tulajdonosa. A kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Színház és Televízió Karának teatrológia szakán végzett. Tevékenysége magában foglalja a SPOT - Színművészeti Egyetemek Nemzetközi Fesztiválja, a Ioana Cîcu Nemzetközi Középiskolai Színházi Fesztivál és az Amatőr Kísérleti Színi Csoport - G.E.T.A. elindítását. Számos színházi előadás rendezését jegyzi, egy sor edukatív és kreatív kortárs színi programot koordinált, színikritikákat és recenziókat írt szaklapok számára, továbbá tagja volt az első erdélyi független színháznak, a Lehetetlen Színháznak. Utóbbi keretében felügyelte a kortárs dramaturgia népszerűsítésének programját. Különböző időszakokban a szatmárnémeti Északi Színház és a temesvári Csiky Gergely Állami Magyar Színház alkalmazottja volt.
-
Interjúk
„Minőségpárti voltam egész életemben.”
S ha az egész pályájában gondolkodunk, a ’60-as évek is bejönnek a képbe. Az egykori színházigazgatóval, rendezővel és a ma is aktív színésszel beszélgettünk. Farkas Éva -
Interjúk
„Még mindig kíváncsi vagyok magamra”
Balázs Áron színművész, az Újvidéki Művészeti Akadémia tanára, aki feladta a társulati létformát a tanári hivatásért, ám maradt szabadúszó színész, így azóta Vajdaság minden színházában láthattuk játszani. Legutóbb a Zentai Magyar Kamaraszínház Sirályában öltötte magára a két karakterből gyúrt doktor szerepét. Szerda Zsófia -
Művészek írták
Színházcsinálás: Liliomfi
Szigligeti Ede örökzöldje régi-új színház, erős mai tartalmakkal. Vecsei H. Miklós változatát ifj. Vidnyánszky Attila előbb a Budaörsi Latinovits Színházban vitte színre. Azt egyik társulatalapító produkcióként hozták létre. „A jó darabokat szokták átírni, nem a rosszakat” – idézték Mészöly Dezsőt. És évekig átütő siker lett. Ezt igazították most vígszínházira. A Liliomfi előadása ismét fergeteges. Szegő György